72640
Książka
W koszyku
Spis treści: R. I. Społeczeństwo informacyjne i administracja publiczna w dobie Internetu: 1. Ewolucja społeczeństwa informacyjnego i podstawowe pojęcia ; 2. Społeczeństwo globalnej informacji w UE ; 3. Usługa społeczeństwa informacyjnego ; 4. Implementacja społeczeństwa informacyjnego w Polsce ; R.II. Elektroniczna administracja publiczna: 1. Definicja i istota elektronicznej administracji publicznej ; 2. Kształtowanie się elektronicznej administracji publicznej i jej rola w budowaniu społeczeństwa informacyjnego ; 3. Skutki kształtowania elektronicznej administracji publicznej ; 4. Źródła prawa elektronicznej administracji publicznej ; 5. Informatyzacja postępowania administracyjnego ; R. III. Usługi elektronicznej administracji publicznej: 1. Ewolucja w zakresie świadczenia usług przez administrację publiczną: Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej - e-PUAP ; Elektroniczna skrzynka podawcza ; Wybrane platformy świadczące e-usługi dla obywateli i przedsiębiorców ; 2. Dokument elektroniczny ; 3. Usługi uwierzytelnienia ; 4. Elektroniczne zarządzanie dokumentacją ; 5. Archiwum elektroniczne ; 6. Rejestry publiczne ; R. IV. Dostęp do informacji będących w posiadaniu administracji: 1. Zasady leżące u podstaw prawa dostępu do informacji: Idee demokratyczne a dostęp do informacji ; Wolność wypowiedzi ; Zasada jawności ; Zasada zaufania obywateli do państwa ; Zasada równości w dostępie do informacji ; 2. Pojęcie informacji publicznej ; 3. Dostęp do informacji w prawie międzynarodowym ; 4. Dostęp do informacji publicznej w Unii Europejskiej ; 5. Gwarancja dostępu do informacji w prawie polskim: Geneza prawa dostępu do informacji publicznej w Polsce ; Konstytucyjne podstawy prawa dostępu do informacji publicznej ; Zakres podmiotowy i przedmiotowy prawa dostępu do informacji publicznej ; Realizacja prawa dostępu do informacji publicznej ; Biuletyn Informacji Publicznej i centralne repozytorium ; Centralne repozytorium ; R. V. Ograniczenie dostępu do informacji publicznej: 1. Ochrona informacji niejawnych i innych tajemnic ustawowo chronionych ; 2. Ochrona danych osobowych ; 3. Tajemnica przedsiębiorcy.
Status dostępności:
(C) Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15251 [Mag.] (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 287-298.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Utworzenie e-administracji to trudne i złożone przedsięwzięcie, jednak jak pokazują doświadczenia ostatnich lat jest możliwe do realizacji. Wymaga powiązania problemów organizacyjnych, prawnych, informacyjnych i technologicznych. Przed administracją publiczną stoi nie lada zadanie dostosowania sposobu funkcjonowania do stale zmieniającej się rzeczywistości, aby w pełni zaspokajać potrzeby obywateli i podmiotów, które korzystają z jej usług. Administracja musi się zmieniać w sposób ciągły, dynamicznie dopasowując się do nowych sytuacji, warunków, przemian społecznych. Zdolność do szybkiego reagowania na przeobrażającą się błyskawicznie rzeczywistość jest wyznacznikiem na drodze ku sprawnej, efektywnej i przyjaznej obywatelom administracji publicznej. W książce przybliżono problematykę adekwatności aktualnych rozwiązań prawnych w zakresie informatyzacji administracji publicznej oraz dokonano analizy skuteczności przyjętych dotychczas rozwiązań w tym względzie. Publikacja jest skierowana do osób zajmujących się tworzeniem przepisów prawnych, przedstawicieli administracji publicznej, obywateli, przedsiębiorców, a także studentów kierunków: prawo, administracja i zarządzanie.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla osób zajmujących się tworzeniem przepisów prawnych, przedstawicieli administracji publicznej, obywateli, przedsiębiorców, studentów kierunków: prawo, administracja i zarządzanie.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej