72542
Status dostępności:
(C) Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13058 [Mag.] (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 312-319.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Geneza pedagogiki porównawczej 1. Oświecenie we Francji, jego cele społeczne i oświatowe 2. Rewolucja we Francji 3. Condorcet i jego projekt organizacji szkolnictwa 4. Planowany system oświatowy 5. Marek Antoni Julien de Paris – koncepcja badań porównawczych Rozdział 2. W poszukiwaniu optymalnego systemu oświaty (1815–1914) 1. Przemiany polityczno-społeczne w Europie i na świecie w XIX wieku 2. Oświata na ziemiach polskich pod zaborami 2.1. Zabór rosyjski – ziemie wcielone do Cesarstwa Rosyjskiego 2.2. Zabór pruski 2.3. Zabór austriacki (Galicja) 3. Anglia 4. Francja 5. Niemcy 6. Rosja 7. Stany Zjednoczone Ameryki 8. Szwecja 9. Oświata po stu dwudziestu latach od ustawy o obowiązku szkolnym Rozdział 3. Systemy oświatowe w okresie wielkiego przełomu (1914–1945) 1. Skutki polityczne i społeczno-ekonomiczne dwóch wojen światowych 2. Polska 3. Anglia 4. Francja5. Niemcy 6. Rosja – Związek Radziecki 7. Stany Zjednoczone Ameryki 8. Szwecja 9. Nowe koncepcje oświatowe i ich realizacja Rozdział 4. Dążenie do demokratyzacji oświaty (1945–2000) 1. Przemiany polityczne, ekonomiczne i społeczne 2. Polska 2.1. Odtwarzanie systemu oświatowego (1944–1948) 2.2. Jedenastolatka (1948–1961) 2.3. System powołany drugą ustawą oświatową (1961–1989) 2.4. Kształtowanie systemu oświatowego III Rzeczypospolitej (1989–2004) 3. Anglia 4. Francja 5. Niemcy 6. Związek Radziecki – Federacja Rosyjska 7. Stany Zjednoczone Ameryki 8. Szwecja 9. Systemy oświatowe – podobieństwa i różnice Zakończenie Bibliografia
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla nauczycieli akademickich i studentów pedagogiki.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej